MacBook Pro A1707 15-inch -
Flexgate reparatie
Kosten €189,-
Reparatieduur 2 tot 3 dagen
- Hoge slagingskans bij reparatie
- Diagnosekosten vervallen bij reparatie
- Reparatie binnen 1 tot 5 werkdagen
Jouw MacBook Pro A1707 15-inch laten repareren?
MacBook Pro A1707 15-inch (Late 2016 - Mid 2017)
Flexgate is een zeer bekend MacBook scherm probleem. Met name MacBook voor model A1706, A1707 en A1708. Deze designfout betreft zowel de 13 -inch als 15 -inch modellen van bouwjaar 2016 t/m 2018.
Symtomen
De symtomen van de Backlight flexkabel problemen zijn als volgt:
- Het beeld valt uit onder een bepaalde hoek bij het openen van het beeldscherm.
- Het beeldscherm heeft een ''stage light effect'
- Het beeldscherm heeft helemaal geen backlight meer
Hoe op te lossen?
Wij verlengen de huidige backlight flexkabel met 3mm die uit het scherm komt doormiddel van microsolderen. Het verlengen van de kabel is eigenlijk dezelfde oplossing die Apple vanaf de 2019 modellen heeft doorgevoerd.
Blog
Lees hier onze gehele Blog en uitleg over het MacBook Flexgate probleem!
Veelgestelde vragen
Ja wij werken namelijk vanuit huis op afspraak. Hierdoor zijn reparaties beter in te plannen en ben je korter je geliefde Oog Appel kwijt!
Gezien wij op afspraak / opgestuurde reparatie werken gaat dit gelukkig vrij snel. Wij weten namelijk als geen ander dat jij niet lang zonder jouw Oog Appel kan! De reparatie tijd is bij een MacBook gemiddeld tussen de 1 á 5 werkdagen. Dit is zonder de eventuele verzendtijd en gerekend vanaf het moment dat het onderdeel op voorraad is. Zo niet dan hebben wij deze de volgende werkdag al vaak voor je binnen en kun je je MacBook op afgesproken tijdstip/dag langsbrengen. Mocht het probleem Complex zijn zoals een moederbord reparatie dan ligt de reparatie tijd gemiddeld tussen de 1 á 10 werkdagen.
Ja dit raden wij ten zeerste aan voor reparatie en versturen. Indien het alleen om een scherm of accu vervanging gaat etc. dan blijft je data gewoon aanwezig. Dit geldt ook voor de meeste moederbord reparaties. Echter in sommige gevallen dient je MacBook compleet gewist te worden en te worden voorzien van nieuwe Software. Hierbij word het complete apparaat gewist. Uiteraard doen wij dit in overleg.
Deze hebben wij nodig om jouw Oog Appel tijdens en na reparatie volledig op functionaliteit te kunnen testen. Dit is namelijk erg belangrijk om te zien of de problemen zijn verholpen na reparatie. Wij zullen ten alle tijden discreet omgaan met de informatie die op je Apple apparaat aanwezig is en gebruiken je wachtwoord / toegangscode enkel voor test doeleinden en zullen dit nooit delen met derden.
Reparatieformulier
Vul je gegevens zorgvuldig in. Zo kunnen wij zo snel mogelijk voor je aan de slag.